Hasta&Ziyaretçi Kılavuzu

Sağlıklı yaşam elçiniz

                           KAHVALTI VE YEMEK SERVİSİ

  • Hasta diyetleri doktor ve diyetisyenimiz tarafından belirlenmektedir.
  • Hasta ve bir refakatçi yemeği ücretsiz olarak verilmektedir.
  • Yemek servisi hastalar için hasta odalarına 11.00- 12.00 /   17.00- 18.00 Arası Odalara getirilmekte; refakatçiler için ise 5. Kat yemekhanemizde karşılanmaktadır.
  • Diyet uzmanımız beslenmeniz ve yemek ile ilgili sorunlarınızda en yakın danışmanınız. Diyetisyenimizle görüşmek için santralden randevu alabilirsiniz

 

 

                        REFAKAT KURALLARI

  • Refakatçiler hastane kurallarına uymalıdır, ihlali halinde, ilgili kişinin refakat durumu kabul edilmeyecektir.
  • Refakatçiler (hekim ve hemşire direktifleri dışında ) hastaya yönelik herhangi bir uygulama yapmamalıdır.
  • Refakatçiler hastaneye ait eşya malzemeleri düzenli ve temiz tutmalıdır. Hastane malına zarar veren refakatçi/ ziyaretçi, zararı karşılamakla sorumludur.
  • Sizlere huzurlu bir ortam sağlanabilmesi için , hasta ve yakınlarının; hasta odası ve servis koridorlarında yüksek sesle konuşmaması, gürültü yapmaması şarttır.
  • Refakatçiler çalışanları ve diğer hastaları rahatsız etmemelidirler.
  • Refakatçi değişimlerinden servis hemşireleri haberdar edilmelidir.
  • Hastalar ile ilgili herhangi bir sorun olduğu zaman, refakatçilerin hemşireye haber etmeleri gerekmektedir.

 

HASTA VE YAKINLARININ HAKLARI

  • Saygın hizmet almak
  • Hastanede yattığınız süre içerisinde hastalığınızla, tedavinizle ve aldığınız hizmetle ilgili tüm bilgilerin gizli     kalmasını istemek
  • Tedavinizden sorumlu doktor ve yardımcı sağlık personelini öğrenmek
  • Durumunuz hakkında bilgi için talepte bulunmak ve anlayabileceğiniz bir şekilde bu bilgilere ulaşmak,
  • Tedavinizle ilgili kararlara katılmak
  • İstediğinizde tedaviyi reddetme ve / veya durdurma hakkını kullanmak
  • Hasta dosyanız içindeki tüm bilgilere ulaşabilmek
  • Ağrınız olursa giderilmesiyle ilgili tedavi girişimlerinde söz sahibi olmak
  • Kültürel, dini inanç ve ruhsal durumunuza saygı gösterilmesini beklemek
  • Klinik inceleme, araştırma ve denek olabileceğiniz herhangi bir klinik araştırmaya katılmak veya reddetmek
  • Faturanızı gözden geçirmek ve ilgili sorularınız için açıklama istemek
  • Hasta olarak yaşamış olduğunuz deneyimle ilgili veya klinik / hastane yönetimi ve sağlık personeliyle ilgili     duygu düşüncelerinizi çekinmeden bizimle paylaşmak veya şikayetlerinizi bildirmek
  • Hasta Hakları Birimi'ne başvurarak varsa şikayetiniz veya sorularınıza cevap almak
  • Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almak

 

ZİYARET SAATLERİ VE KURALLARI

Unutmamalısınız ki, hastanız, hastanemizde tedavi olmak amacıyla yatmaktadır. Bu nedenle kurallara uymanız hastanızın sağlığı açısından büyük önem taşımaktadır.

  • Tüm hastalarımızın yanında sadece bir kişi refakatçi olarak kalabilir.
  • Ziyaret saatleri her gün 14.00- 15.00 arası ve 21.00-22.00 arasındadır. Ziyaret saatleri hastalarımızın bakım ve dinlenme zamanları dikkate alınarak düzenlenmiştir.
  • Yoğun bakım ünitelerinin ziyaret saatleri doktor bilgisinde yapılmaktadır.
  • Ziyaret süresinin 15 dakikayı aşmamasına ve odada 3 kişiden fazla sayıda ziyaretçi olmamasına dikkat edilmesi gerekmektedir. ( hastalarımızı enfeksiyondan korumak , acil durumlarda daha hızlı müdahale etmek ve sağlığına biran önce kavuşması için.) bu konuda hemşirelerimize yardımcı olacağınıza inanıyoruz.
  • 14 yaş altındaki çocukları ziyarete getirmemenizi rica ediyoruz.
  • Lütfen açık alanlar dışında sigara içmeyiniz.
  • Hastanıza dışarıdan yiyecek getirmeyiniz.
  • Grip, nezle gibi bulaşıcı hastalığınız varsa lütfen hasta ziyareti yapmayınız.
  • Ziyarete gelirken, topraklı çiçek ve vazoya konulmak üzere buket çiçek getirmeyiniz. Bu çiçekler hastanız için enfeksiyon riski taşıdığından hasta servislerine kabul edilmemektedir. Getirilen çiçekler, Danışma tarafından alınarak, taburculuk sırasında hastanıza teslim edilmektedir.
  • Ziyaret sırasında, enfeksiyon riskini önlemek amacıyla lütfen hasta yatağına oturmayınız.
  • Ziyaret sırasında, hastaya bağlı bulunan ekipmanlara hiç bir şekilde dokunmayınız.
  • Ziyaret öncesi, mutlaka ellerinizi yıkayınız.
  • Hastanızın odasının kapısında uyarı işaretleri varsa lütfen uyarıları dikkate alınız.


Anlayışınız ve işbirliğiniz için teşekkür ederiz.

 

ODA KULLANIMI

Telefon Kullanımı

  • Odanızın dahili hat numarası oda numaranızla aynıdır.
  • Odanızın dahili hat numarası oda oda numaranızın başına 1 ekleyerek kullanılır. (ÖRN: 1301)

Hasta Yatağı Kullanımı

  • Hastaya uygun pozisyon vermek için kumanda üzerinde bulunan yön tuşlarını kullanınız. Problem yaşadığınız durumda lütfen servis hemşirenize başvurunuz

    Hemşire çağrı Sistemi Kullanımı

  • Acil durum ve ihtiyaç hallerinde hemşirelerimizin size ulaşmasını sağlayacak iki ayrı alanda çağrı sistemimiz mevcuttur.
  • Yatağınızın baş tarafında bulunan kumandadaki kırmızı düğmeye basarak yada tuvalet ve banyoda mevcut kırmızı ipi çekerek  hemşirelerimizin çağrılarınızı duymasını sağlayabilirsiniz.

Tuvalet ve Banyo Kullanımı

  • Hasta odalarımızda özel tuvalet ve banyo bulunmakta 7/24 sıcak su hizmeti verilmektedir.

HEKİM VİZİTLERİ

Hekimler sabah akşam periyodik olarak vizitlerini yapmaktadırlar. Hastanın tıbbi gereksinimi doğrultusunda ara vizitlerde olmaktadır.

ACİL DURUM PLANI

Acil durum planları her katta görünebilir alanlarda asılı bulunmaktadır.